Monday, March 5, 2007

مسئولان زندان اعلام كردند: اوين مسئول بند 209 نيست!

سايت ميدان - در پي دستگيري 33 تن از فعالان جنبش زنان، امروز 14 اسفند 1385 از ساعت 9 صبح اعضاي خانواده و برخي از
دوستان آنها با حضور در مقابل درب اصلي زندان اوين اعتراض خود را به اين بازداشت غير قانوني اعلام کرده و خواستار آزادي آنان شدند. اين افراد که حدود 50 نفر بودند، بارها با مراجعه به درب اصلي زندان خواستار پاسخگويي مسوولان زندان نسبت به اين بازداشت ها بودند.

بعد از گذشت يک ساعت و عدم پاسخگويي مسئولان زندان اوين، خانواده ها با تجمع در مقابل درب کوچکي که محل عبور و مرور سربازان بود اعتراض خود را با صداي بلند تري اعلام کردند. در پي اين اعتراضات مسوولين زندان اعلام کردند که "دستگير شدگان در بند 209 هستند و اين بند زير نظر وزارت اطلاعات است و زندان اوين نمي تواند پاسخگوي شما باشد!".

بعد از شدت گرفتن اعتراض خانواده‌ها، مسوولان زندان اوين راضي‌ شدند تا در مورد اعلام حضور دستگيرشدگان ديروز در زندان اوين پيگير‌هاي لازم را انجام دهند. از اين رو خواستار اسامي بازداشت شدگان از خانواده‌هاي آنان شدند. بعد از گذشت ساعتي دو تن از مسوولان زندان که براي توضيح به ميان جمعيت آمده بودند اعلام کردند:"همه اين افراد در بند 209 بسر مي برند و تا پايان امروز عصر بعد از اتمام تحقيقات مقدماتي با خانواده هاي آنها تماس گرفته مي شود تا در صورتي که آزادي آنها مشروط به قرار وثيقه باشد، خانواده ها با در دست داشتن سند به دادگاه انقلاب مراجعه کنند و اگر آزادي آنها بلاقيد باشد تا پايان امروز آزاد مي شوند."

در نهايت اين مامورين خواستار متفرق شدن جمعيت از جلوي درب زندان شدند. خانواده ها بعد از نوشتن بيانيه اي در اعتراض به اين دستگيري متفرق شدند و در انتظار خبري از دستگير شدگان بسر مي برند.

No comments: